Sunday, September 26

Virus Sosial

pernah terasa hati atau marah pada seseorang sampai rasa mahu menangis?

saya pernah. berkali-kali. tapi tetap dengan orang yang sama. bertahun-tahun. tuhan temukan saya dengan dia, memang untuk uji sejauh mana kesabaran saya. kalau tak, mungkin saya tak tahu ada orang berperangai seperti itu dalam dunia.

yang jenis bagaimana?

yang jenis depan saya dia baik, tapi belakang saya, saya dikutuk kaw2. yang jenis depan saya, dikutuk orang lain. yang jenis depan orang lain, dikutuk orang-orang lain. yang jenis sanggup kutuk kawan baik sendiri. yang jenis begitu.

sebab dia, orang tukar pandangan terhadap saya. sebab dia, saya tukar pandangan terhadap orang lain. sebab dia, orang pandang serong terhadap saya. dan bila sekarang saya tahu cerita2 yang diumpat dibelakang saya, i think i can't even look at her face. begitu buruk saya diumpat dibelakang sebenarnya.

saya jarang marah orang, but sorry not this time. perasaan marah saya sekarang maha hebat muncul that i can cause a volcanic eruption. bukan niat saya untuk membenci atau berdendam. berkali-kali saya memaafkan, berkali-kali saya pujuk hati jangan simpan benci.untuk kali ini, saya tetap maafkan, saya buang rasa benci.cumanya mungkin jarak kita sekarang sejuta.saya doa dijauhkan berperangai seperti itu; mengumpat mencaci.saya doa juga moga-moga dia berubah.


trust me, i'm not usually emotional like this.